BAŞBAKAN YARDIMCISI SAYIN YALÇIN AKDOĞAN\' A TALEP DOSYAMIZI SUNDUK .
Başbakan Yardımcısı Sayın Yalçın AKDOĞAN\' la Gerçekleştirdiğimiz toplantıda Talep dosyamızı Türkiye Gaziler Vakfı Başkanı Gazi Lokman AYLAR, Etimesgut Temsilciliği Şube Başkanı Gazi Alparslan HÜYÜK ve Terörle Müdacele Gazimiz olan Etimesgut temsilciliği Şube Başkan Yardımcısı Ali ARMAN ile birlikte ilettik. Sayın AKDOĞAN Talep dosyamızı alırken \"Talep dosyanızı yakından inceleyeceğim; bu hususta Yapılması gerekenleri Seçimden önce gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Gazi ve Şehitlerimizin Hakkını Ödemeyemeyiz,Elimizden Geleni yapacağız \" Sözünü aldık.Sayın AKDOĞAN\'a Ayrıca Gösterdiği bu yakın ilgiden dolayı Türkiye Gaziler Vakfı Olarak Teşekkür ederiz.
TÜRKİYE GAZİLER VAKFI OLARAK HAZIRLADIĞIMIZ VE SUNDUĞUMUZ TALEP DOSYAMIZ;
1. Bütün Şehit Yetimlerine İş Hakkı Verilmelidir;
Devlet, Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu\'nda (SHÇEK) kalarak 18 yaşını dolduran çocuklara sınavsız memur olma hakkı tanıyor. Buna göre kamu kurumları her yıl çalışanlarının binde biri\' oranında, yuvalarda yetişen çocukları işe yerleştirmek zorunda. Bu da 100 bin çalışanı olan bir kurumun 100 SHÇEK\'li genci işe alması anlamına geliyor. Bu uygulama oldukça yerinde bir uygulama ama aynı durum maalesef Şehit yetimleri için söz konusu değildir. 2. İş hakkı kapsamında hak sahibi Şehidin kardeşleri de maalesef Şehit yetimi lehine iş hakkından feragat edememektedir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu\'nda (SHÇEK) kalan ve 18 yaşını dolduran yetimlere sınavsız memur olma hakkı verilirken aynı şekilde Şehit yetimlerinin de bu uygulamadan yararlanmasını talep etmekteyiz.
2. Gazilere İkinci İş Hakkı Verilmelidir;
İş Hakkı Kullanımı İle İlgili Yaşanan Sıkıntılar
A. Mevcut Durum
3713, 2230, 5434, 5445/45 sayılı Terörle Mücadele Kanunu gereği “terör eylemleri nedeni ve etkisiyle malul olan kamu görevlileri ile erbaş/erlerden çalışabilir durumda olanların kendileri, çalışmaz durumda olanların ise, yasada belirtilen yakınlarından biri kadro veya işin gerektirdiği nitelik, özellik ve şartları taşıması kaydıyla, kamu kurum/ kuruluşlarında sınavsız olarak istihdam edebilme” hakkında sahip bulunmaktadır.
B. Sorun
İş kaybetmiş ( iş hakkını kullanması gereken dönemde sağlık sorunları sebebiyle kullanamayıp iş hakkını yakınına vermesi, yakınına vermesi sonucunda yakınının vefatı veya kendisinin sağlık sıkıntısı sebebiyle aldığı istirahatları iş yerinde kabul etmeyip işine son vermesi veya gönüllü olarak iş hakkını y6akınına verip iş hakkını kaybetmesi vb. nedenler ) gaziler, maddi, psikolojik ve ailevi sorunlar yaşamaktadır.
Örnek 1
Malul gazi Ahmet Tarık KÜLEĞE iş hakkını işine devretmiş olup, eşinin vefat etmesi üzerine iş hakkını kaybetmiş. Ahmet Tarık KÜLEĞE iş hakkını kendisine iade edilmesini talep etmesine rağmen iş hakkı yasalar gereği verilmemiştir. Yapılan girişimler sonrasında Roketsan’da kendisine iş bulmuştur.
Örnek 2
Malul gazi Ömür KARAMAN iş hakkını kardeşine devretmiş olup, kardeşinin işe girip kısa süre sonra rahatsızlanarak vefat etmesi üzerine iş hakkını kaybetmiştir. Ömür KARAMAN iş hakkını tekrar kendisine iade edilmesini talep etmesine rağmen iş hakkı yasalar gereği verilmemiştir.
ÇÖZÜM ÖNERİSİ
Gazilerimiz uzun süren tedavi süreçlerinde, iş hakkından yararlanamamaktadırlar. Fiziki sıkıntılardan dolayı bir gün çalışabilecek duruma gelecekleri akıllarına bile gelmez. Çoğu Gazimiz büyük bir iyi niyetle iş haklarını eş ya da kardeşlerine vermişlerdir.
Yıllar süren tedavi süreçleri tamamlanan Gazilerimiz, çalışmak istediklerinde, iş haklarını kardeşlerine verdiklerinden iş bulamamakta, sosyal hayata adapte olamadıkları gibi çaresiz kalmaktadırlar.
Vatan ve Bayrak için canını ortaya koyan kahramanlara vefanın bir göstergesi olarak sayıları yaklaşık 3000 kişi olanb3713 ve 2230 sayılı kanun kapsamındaki terörle mücadele Gazilerimize de 2. iş hakkı verilmelidir. Gazilerimizin sosyal hayata adaptasyonları ve morallerini yüksek tutabilmeleri adına bu hakkın verilmesi büyük önem arz etmektedir.
3. Gazilere 3600 Günde Emekli Olabilme Hakkı Verilmelidir;
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunun 28 inci maddesi ile engelli kişilere belirli oranlardaki rapor durumlarına göre erken emeklilik hakkı tanınmıştır.
Giderek artan emeklilik yaşı, terörle mücadele esnasında yaralanarak gazi olup 3713 ve 2230 sayılı Terörle Mücadele Kanununun Ek- 1 inci maddesine göre rehabilite edilmek amacıyla işe yerleştirilen, çeşitli fiziki ve ruhi sorunları olan gazilerimizde büyük bir sıkıntı yaratmaktadır.
Sayıları 3000 civarında olan bu gazilerimize vergi muafiyet indirim raporu almaları gözetilmeksizin gazi olmalarını belgelemeleri halinde üç bin altı yüz prim gün sayısı doldurduklarında erken emeklilik hakkı verilmelidir.
4. Devlet Övünç Madalyası Verilenlere Madalya Maaşı Verilmelidir;
Kore ve Kıbrıs’ta şehit ve Malül olanlara maluliyet maaşlarının yanında Şeref Aylığı adı altında ek aylık ödemesi yapılmaktadır. Halen 53.000 kişiye Şeref Aylığı ödenmekte olup Devlet Ödünç Madalyası verilen kişi sayısı 10.000 civarındadır. Bu kapsamında Gazilerimiz ve Şehit yakınları ile görüşmelerimizde yapılacak iyileştirme çalışması için en büyük beklenti \"madalya maaşı\" üzerinde yoğunlaşmaktadır.
Bu kapsamda Devlet Övünç Madalyası tevcih edilmiş şehit yakını ve Malül gazilerimize de ‘‘Madalya Maaşı’’ verilmesini arz ve teklif ederim.
5. ÖTV Muafiyetli Araç Alımı İmkânı Tüm Şehit Aileleri ve Gazilere Sakatlık Oranına Bakılmaksızın Verilmelidir;
Engellilik durumuna göre verilmekte olan ÖTV muafiyetli araç alabilme hakkının tüm Şehit aileleri ve 3713 ve 2230 sayılı Terörle Mücadele Kanunu Gazilerine (Yaklaşık 3000 Kişi) engellilik durumlarına bakılmaksızın verilmesini talep etmekteyiz.
Gazilerin toplum hayatında hak ettikleri saygıyı görebilmeleri açısından isteyen Gazilerin araç plakalarına “Gazi” ibaresi koyabilmelerine yönelik yasal düzenleme yapılmalıdır. Aşağıda bu konuda örnek bir çalışma yer almaktadır.
6. Askerlik Muafiyeti Tüm Şehit Yetimleri ve Gazi Çocuklarının Tamamına Verilmelidir;
Mevcut askerlik kanununa göre 1111 sayılı yasa çerçevesinde askerlik mükellefiyetini yerine getirenler ile 1076 sayılı Kanuna tabi yedek subaylardan askerlik hizmetleri sırasında malul olanların kardeşlerinde 1 tanesine askerlik muafiyeti hakkı tanınmıştır.
Aynı şekilde, 1111 sayılı askerlik kanunu kapsamında askerlik mükellefiyetini yerine getirirken Şehit olan erbaş ve erlerin kendilerinden olma erkek çocuklarının tamamı ile kardeşlerinin hepsine askerlik muafiyeti hakkı tanınmalıdır.
Rütbeli Şehit yetimlerinin ya da kardeşlerinin askerlik muafiyeti hakkı bulunmamaktadır. Bunun yanında Gazilerimiz ile Harp ve Vazife Malullerinin çocuklarının askerlik muafiyeti hakları bulunmamaktadır.
Genel olarak Gazilerimiz yaşadıkları travma neticesinde fiziki kısıtlarının yarattığı sıkıntıların yanında, ciddi psikolojik sıkıntılarla da boğuşmaktadır. Bunun yanında aynı şekilde rütbeli Şehit aileleri de aynı şekilde İkinci bir acı yaşama endişesi ile yaşamaktadırlar.
Bugün 30.000 tl. vererek bedelli askerlikten yararlanılabilmesi hakkı verilirken bu ülke için en büyük bedeli ödeyen Şehit aileleri, Gaziler ile Harp ve Vazife Malullerinin çocukları için de Askerlik Kanuna ekleme yapılarak \"askerlik muafiyeti\" hakkı tanınmalı, askere gönderilmek tamamen Şehit ve Gazi çocuklarının kendi inisiyatiflerine bırakılmalıdır.
7. Engellilerde olduğu gibi Gazilere de “Gazi” ibareli plaka araç plakası alabilme hakkı verilmelidir;
Gazilerin toplum hayatında hak ettikleri saygıyı görebilmeleri açısından isteyen Gazilerin araç plakalarına “Gazi” ibaresi koyabilmelerine yönelik yasal düzenleme yapılmalıdır. Aşağıda bu konuda örnek bir çalışma yer almaktadır.
8. Özel Öğrenim Kurumlarından Yararlanma:
A. Mevcut Durum:
11.02.2009 tarih ve 27138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Özel Eğitim Kurumlarında Ücretsiz veya Burslu Okutulacak Öğrenci ve Kursiyerler Hakkında Yönetmelik” gereği; Kurumlar, öğrenim gören öğrenci sayısının %3’ünden az olmamak üzere ücretsiz öğrenci okutmakla yükümlüdür. Bakanlıkça bu oran %10’a kadar arttırılabilir. Ücretsiz okutmada 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu,2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun veya 2330 sayılı Kanun hükümleri uygulanarak aylık bağlanmasını gerektiren kanunlar,5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu’nun 56’ncı,5510 sayılı Kanun’un 47’nci maddesi kapsamında harp ve vazife malulü sayılanların ilk ve orta öğretim çağındaki çocuklara öncelik verilir. Aynı kuruma başvurular fazla olması halinde yerleştirme Valilikçe yapılır. ”hükümlerini içermektedir.
B. Sorun:
Özel okullarda kayıtlar alınırken gazinin direkt olarak okul yönetimiyle görüşme yapması gerekmektedir. Bu uygulama nedeniyle gazilerimiz çeşitli sorunlar (okul kontenjanlarının dolu olması, bazı iletişim problemleriyle karşılaşma) yaşamaktadır. Bu sorunların çözümü için ilgili Yönetmelik gereği gazinin bireysel olarak Valiliğe başvuru yapması gerekmektedir. Okul kontenjanlarının dolu olması durumunda Valilik öğrenciyi başka bir okula yönlendirmekte ve okulun kaydı kabul etmemesi durumunda yasal hiçbir şey yapamamaktadır. Bu nedenle Valiliğin bu uygulaması soruna bir çözüm sağlamamaktadır.
C. Çözüm Önerisi:
Gazilerin birçok okulu gezmek zorunda kalmaları ve olumsuz davranışlarla karşılaşmaları sebebiyle özel okullara kayıtların İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri aracılığıyla yapılması, Valilik ya da Kaymakamlıkların yaptırım gücünün arttırılarak son sözün okul yönetiminin değil, yetkili kurumlara (İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine) verilmesinin uygun olacağı değerlendirilmektedir.
9. Ücretsiz Seyahat Kartı:
A.Mevcut Durum:
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından 04 Mart 2014 tarihli “Ücretsiz veya İndirimli Seyahat Kartları Yönetmeliği” çıkarılmıştır. Yönetmelik gereği ücretsiz seyahat kartından harp ve vazife malullerinin kendileri, eşleri, anne ve babaları ve evli olmayan 25 yaşını doldurmamış çocukları faydalanmaktadır.
B. Sorun:
Ücretsiz seyahat kartlarının basımında şekil ve açısından sorunlar olduğu ve basılan bütün kartların üzerinde “gazi yakını” ve “ücretsiz” ibaresi yazılacağı öğrenilmiştir. Gaziler tarafından kartlardaki bu ifadenin üzücü ve incitici olduğu düşünülmektedir.
C. Çözüm Önerisi:
SGK tarafından verilen serbest seyahat kartlarında “gazi” ibaresi ve Türk bayrağı yer aldığı bilinmektedir. Bu nedenle öncelikle Türk bayrağı bulunmasının, “gazi yakını” yerine “gazi” ibaresi, “ücretsiz” yerine “serbest” ibaresinin yer almasının daha uygun olacağı değerlendirilmektedir.
10. Gazilere Yapılan Maddi Olanaklarda İyileştirme Yapılanması:
A. Mevcut Durum:
Malul gazilerin SGK tarafından ödenen malullük maaşı ve TSK Mehmetçik Vakfından (1-4’üncü dereceler) aldıkları maaş bulunmaktadır.
B. Sorun:
Anayasa’nın 61’inci maddesi “Devlet harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleriyle, malul ve gazileri korur ve toplumda kendilerine yaraşır bir hayat seviyesi sağlar.” Hükmü gereği gazilerimizin maaşları hayat standartlarının altında kalmaktadır.
C. Çözüm Önerisi:
Anayasa’nın yer alan malul gazilere ilişkin pozitif ayrımcılık ilkesinden hareketle, gazilerimizin malullük maaşının gazilik onuruna yaraşır bir seviyeye çıkartılmasının ve Devlet İstatistik Kurumu’nun belirlediği açlık sınırının altında kalmayacak şekilde bir düzenlemenin yapılmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir.
11. Milletvekilleriyle Aynı Statü, Aynı Sağlık Güvenceye Sahip Olma:
A. Mevcut Durum:
Milletvekilleri, eşleri ve çocukları genel sağlık sigortası kapsamı dışındadır ve tüm sağlık giderleri hastane ve ülke kısıtlaması olmaksızın devletçe karşılanmaktadır.
B. Sorun:
Gazilerin mevcut mevzuatta tıbbi malzeme ihtiyaçlarının herhangi bir kısıtlama gerekmeksizin SGK’ca karşılanacağı belirtilmesine rağmen uygulamada gazilerin tıbbi malzeme, ilaç temininde ve yurtdışında tedavi hususlarında sıkıntı yaşanmaktadır.
C. Çözüm Önerisi:
(1) Anayasa’nın 10’uncu maddesi “Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz. ”hükmü ile 61’inci maddesi “Devlet harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleriyle, malul ve gazileri korur ve toplumda kendilerine yaraşır bir hayat seviyesi sağlar.” Hükümleri gaziler için pozitif ayrımcılığı düzenlemektedir.
(2) Yurtiçi ve yurtdışı tedavi ücretlerinin SGK bütçesinden ödenmesi, bu ödemenin de milletvekillerine yapılan ödemelerden aşağı olmaması gerekmektedir. Anılan hükümler gereği gazilerin sağlık güvencelerinin milletvekilleriyle eşit seviyeye getirilmesinin uygun olacağı değerlendirilmektedir.
12. Gazilerin Toplum İçerisinde Saygınlığının Arttırılması:
A. Mevcut Durum:
Türk toplumunda gazi ve şehit ailelerine hak ettikleri itibar ve saygınlığın gösterilmediği değerlendirilmektedir. Gazi ve şehit ailelerine hak ettikleri itibarın, saygının ve sevginin tesis edilememesi durumunda bu haklar sadece maddi boyutlu ve yüzeysel haklar olarak kalmaktadır.
B. Sorun:
(1) Gazilerin ve ailelerinin toplumun tüm kesimince sahiplenilmesi, onlara olan vefa borcunun ödenmesine yetmese de bir nebze olsun moral kazandıracak ve kendilerini yalnız hissetmeyeceklerdir. Gaziler sadece TSK’nın değil tüm milletin gazileridir.
(2)Gazi ve şehit ailelerine karşı görev ve sorumluluklar sadece maddi boyutu olan politikalarla yerine getirilemez. Gazi ve şehit aileleri sosyal hayatta ne kadar itibar görürlerse acıları o derece azalacaktır. Bu görevin yerine getirilebilmesi için toplum içinde gazi ve şehit ailelerinin farkında lığını arttırıcı projelere ihtiyaç vardır.
C. Çözüm Önerisi:
Bu kapsamda özellikle okullarda ve diğer eğitim kurumlarında bu kavramların içerisinin tam ve anlaşılabilir olarak doldurulması amacıyla “gazilik ve şehitlik kavramlarının” eğitim müfredatlarına eklenmesi büyük öneme sahiptir. Ayrıca pedagojik formasyona sahip gazilerin ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarında gazilik ve şehitlik hakkında seminerler düzenlemesi öngörülebilir. Bu sayede hem gazilik ve şehitlik olguları genç nesiller tarafından öğrenilerek gelecekte bu olguların yaşatılması hem de toplum arasında gazi ve şehit ailelerine karşı itibarın arttırılması sağlanabilecektir.
13. Türk Hava Yolları Ulaşımından Vergi Alınamaması:
A. Mevcut Durum:
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın Ekim 2013 tarihli resmi yazısında Gazilerimize THY iç hat seferlerinde %20, dış hat seferlerinde %40 indirim uygulanacağı belirtilmiştir.
B. Sorun:
Uçak biletlerinin tutarı hesaplanırken bilet fiyatına yaklaşan oranlarda vergiler (KDV, Havaalanı vergisi, akaryakıt harcı vb.) alınmaktadır. Bu nedenle yapılan indirimler bilet fiyatı üzerinden değerlendirildiğinde düşük kalmaktadır.
C. Çözüm Önerisi:
Malul gazilere THY’nden ücretsiz bilet sağlanması ya da uçak biletlerinden vergi alınmaması, özel havayollarında ise vergi indirimi yapılmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir.
14. Toplu Konut İdaresi Tarafından Verilen Faizsiz Konut Kredisinin
Arttırılması Talebi:
A. Mevcut Durum:
3713 Sayılı Terörle Mücadele Kanunu’nun 21’inci maddesi gereği, terör eylemlerine muhatap olarak yaralanarak sakat kalan TSK mensuplarına, öncelik sıralamasına göre;
Maaş bağlanan malulün kendisi,
Malulün kendisi hayatta değilse, maaşa bağlanan dul eşi,
Eşi hayatta değil veya evlenmişse, maaşa bağlanan çocukları müştereken, bu krediden bir defaya mahsus olarak faydalanır.
B. Sorun:
Toplu konut kredisi miktarı her yıl Devlet İstatistik Enstitüsü tarafından Türkiye geneli için ilan edilen yıllık tüketici fiyat artışı oranı dikkate alınarak arttırılmaktadır. 2014 yılı için bu miktar 79.000.00 TL’dir. Bu miktar yaşamlarını yaşamlarını sürdürmeleri için asgari özelliklere sahip ev almak isteyen gaziler için piyasa koşullarının altında kalmaktadır. Ayrıca, özellikle engelli pozisyondaki gazilerin evlerinde de bazı tadilatlar ve düzenlemeler yapılması bir ihtiyaçtır ve ilave kaynağı gerekmektedir.
C. Çözüm Önerisi:
Ekonomik şartlara uymayan ve gerçekçi olmayan toplu konut kredisi miktarının günümüz piyasa koşullarına uygun hale getirilmesi için gerekli çalışmaların yapılması gerekmektedir. Ayrıca Kıbrıs ve Kore gazilerine de faizsiz konut kredisi verilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.
15. Sosyal Tesislerden Faydalanmada Yaşanan Sıkıntılar
a) Mevcut Durum
Başbakanlığın 2006/16 sayılı genelgesi gereğince “ikametgâh mahalleri dışına çıkarıldığında kamu kurum ve kuruluşlarına ait sosyal tesislerden ve misafirhanelerden kurum personeline uygulanan ücret tarifesi üzerinden faydalanmak hakkı” getirilmiştir.
b)Sorun
Malul gaziler tarafından kamu kurum ve kuruluşlarına ait sosyal tesislere konaklamak üzere başvurulduğunda çeşitli sorunlar ( yer olmaması odaların özürlülere uygun olmaması, asansör bulunmaması vb.) yaşanmaktadır. Ayrıca, TSK’nın sosyal tesislerine gaziler, gerek günü birlik yararlanmak gerekse kalmak için girememektedir.
c) Çözüm Önerisi
Gazi olan erbaş ve erlerimizin Başbakanlığın 2006/16 Sayılı genelgesinde olduğu gibi diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait sosyal tesislerden ve misafirhanelerden kurum personeline
Uygulanan ücret tarifesi üzerinden faydalanma hakkının ( gerekli aidatları da ödemek koşullu ile) orduevleri için de geçerli olması veya uygun oranda kalma hakkı verilmesi yönünde yasal düzenleme yapılmasının,
Kamu kurum ve kuruluşlarına ait sosyal tesislerde gaziler için özel kontenjan ayrılması, bu odaların gaziler tahsisli ve engellilik durumlarının göz önünde bulundurularak düzenleme yapılmasının,
Mevcut kanunda orduevinde faydalanacaklar kısmında değişiklikler yapılarak er gazilerin orduevlerinden faydalanmasının sağlanmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir.
16. Muharip gazilere Verilen Şeref Aylıklarındaki Adaletsizliğin giderilmesi Muharip gazilere verilen şeref aylığına ilişkin yaşanan sorunların giderilmesi konusunda muharip gazilere verilen şeref aylığı sosyal güvencesi olan ve sosyal güvencesi olmayan şeklinde iki farklı sistemde verilmektedir. Bu adaletsiz durumun giderilerek Şeref aylığının eşit bir şekilde verilmesini talep etmekteyiz.
17.Yıllardır görmezden gelinen Malul Sayılmayan Gazilerin haklı feryadına kulak verilmelidir;
Terörle mücadelede malul sayılmayacak derecede yaralanan ve basında yer alan haberlerden de görülebileceği üzere bacağında kurşunla yaşamaya devam eden “Malul Sayılmayan Gaziler” hiçbir maaş ve özlük hakkından yararlanamamaları nedeni ile sağlık ve psikolojik sorunları nedeni ile sivildeki işlerine de adapte olamamaktadırlar. Malul sayılmayan Gazilere hiçbir yerden aylık da bağlanmamıştır. Sağlık sorunları devam eden malul sayılmayan Gazilerimizin hastanelerden yararlanmada katılım payı muafiyetleri de yoktur.
Terörle mücadelede görev almış, çatışmada yaralanmış, aylarca tedavisi devam etmiş malul sayılmayan Gaziler \"askerliğe elverişli değildir.\" raporu alamadıkları için vazife malulü olarak emekliye ayrılamamış, malul Gazilere tanınan hiçbir haktan yararlanamamışlardır.
Kimi malul sayılmayan Gazimizin bacağı kısa olup, kimisi vücudunda kurşunla ya da şarapnel parçaları ile hayatlarına devam etmektedirler. Sivil terör mağdurlarına dahi devlet hastanesinden alacağı % 40 sakatlık oranı aylık bağlanması ve iş hakkından yararlanması için yeterli olurken % 53 sakatlık oranı olan malul sayılmayan Gazilerimiz bile bulunmaktadır.
Malul sayılmayan Gazilerle ilgili olarak var olan sorunların çözümlenebilmesi, onlara hak ettikleri yaşam seviyesinin sağlanmak sureti ile kimseye muhtaç olmadan yaşamlarına devam edebilmelerini temin için aşağıdaki hakların verilmesi hususunda yapacağınız katkılardan dolayı şimdiden teşekkür ediyor, en içten saygı ve selamlarımızı sunuyoruz.
Nasıl ki savaşta yara almayan Muharip Gazilerde olduğu gibi fiziksel ve ruhsal olarak yaralanmış olan bütün malul sayılmayan Gazilere de şeref aylığı bağlanmalıdır. Bedelli askerlikten elde edilen gelirden finanse edilen faizsiz konut kredisi malul sayılmayan Gazilere de verilmelidir. Malul sayılmayan Gazilere de iş hakkı verilmeli ya da işe alımlarda öncelik tanınmalıdır. Malul sayılmayan Gazilere, onurla taşıyacakları \"Gazi\" ibareli serbest seyahat kartı verilmelidir. Malul sayılmayan Gazilere yaş haddini geçirmiş olsalar bile bir defaya mahsus olmak üzere yeniden muayene olabilme imkânı tanınmalıdır. Malul sayılmayan Gazilere de hastanelerde tedavilerinde katılım payı muafiyeti tanınmalıdır.
18. Kira yardımına ilişkin yönetmelik halen çıkarılmayı beklemektedir;
12 Temmuz 2012\'de resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6353 sayılı yasa kapsamında kira yardımının kullanımına ilişkin olarak, kira yardımının üst limiti ile ödeme usul ve esaslarının, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Millî Savunma Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığının görüşü alınmak suretiyle Maliye Bakanlığınca çıkarılan yönetmelikle belirleneceğinin hüküm altına alınmış olmasına rağmen halen yönetmelik çıkarılmamıştır. Kira yardımının kullanımında yaşanılan sorunların çözümlenebilmesi adına bu yönetmeliğin çıkarılması önem arz etmekle birlikte ne zaman çıkarılacağı da meçhuldür.
19. Yeşil pasaport alabilme hakkı herhangi bir şart aranmaksızın tüm Şehit aileleri ve Gazilere verilmelidir;
Terörle mücadelenin her safhasında, beraberce kan döken gaziler arasında yapılan bu haksızlık, Pasaport Kanununda yapılacak ufak bir düzenleme ile son bulmalı, \"Terörle mücadele kapsamına giren Şehit Aileleri ve Gaziler arasında 3713 - 2330 adı altında, rütbeli ve rütbesiz ayrımı yapılmaksızın\" tamamı yeşil pasaport hakkından faydalandırılmalıdır.
Vatan ve Bayrak için canını seve seve feda eden Aziz Şehitlerimizin emanetleri ile Kahraman Gaziler, Harp ve Vazife Malullerinin mevcut sorunlarının çözümlenmesi ve maddi anlamda kimseye muhtaç olmadan onurlu bir şekilde hayatlarını idame ettirebilmeleri için bu sorunlar ve talep dosyamızda yer alan maddeleri dikkate alacağınıza, gerekli çalışmayı özverili bir şekilde göstereceğinize olan inancımız tamdır. Şehit ailelerinin, Gazilerin, Harp ve Vazife Malullerinin dualarını almak ve onlara hak ettikleri yaşam seviyesini sağlayabilmek için şimdiden yapacağınız her türlü katkı için en içten saygı ve sevgilerimizi sunuyorum.
Türkiye Gaziler Vakfı
Genel Başkanı Gazi Lokman AYLAR